• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
امروز 0

اخبار ویژه

قوی‌ترین آهنربای ابررسانای جهان ساخته شد رژیم کانادایی چیست؟ بدبینی چیست؟ دست و پا زدن تروئیکای اروپایی برای ضربه به ایران/ بی‌اثری تصویب قطعنامه بر بازار ارز خوردن قارچ سمی بعد از پُختن هم خطر دارد اجرای دوره مشترک کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایرانی با خارج از کشور خطر اُفت هوشیاری در افراد گرمازده/ با اورژانس تماس بگیرید معضل جهانی به نام کودکان کار/ تفاوت کودک خیابان با کودک در خیابان چرا «نات کوین» و «همستر کامبت» طرفداران زیادی پیدا کردند؟ رژیم اتکینز یا ایت ایزلی چیست؟ اختلال شخصیت وسواسی اجباری یا ocd چیست؟ هیدروژل ابداعی محققان ایرانی با عفونت مقابله می‌کند تغییر اسم آزادراه شیراز – اصفهان به «آزادراه شاهچراغ» وظیفه شما در «احترام به مقام کودک» چیست؟ برنامه غذایی بیماران قلبی خودشیفتگی چیست؟ این ربات مانند سوسک می‌پرد! تمدید مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی ۱۴۰۳ بازنشستگان به «شرکت بیمه ملت» تا پایان خرداد سامانه توثیق سهام عدالت دستاورد بزرگ دولت مراقب پشه آئدس باشید/ علائم تب دانگ چیست؟ آیا رژیم دوکان روشی مطمئن برای کاهش وزن است؟ برونگرایی چیست؟ ویژگی‌های یک فرد برونگرا چیست؟ دغدغه‌های روحی افراد سالمند و بروز چند مشکل در دوران سالمندی آموزش خارق‌العاده مهارت‌های مختلف انسانی به ربات‌ها تامین مالی سخت و هوشمندانه دولت سیزدهم برای واردات واکسن رژیم دش چیست؟ درونگرایی چیست؟ رژیم غذایی خام خواری چیست؟ اختلال سازگاری یا انطباقی چیست؟ عمل بای پس معده چیست؟ توهم چیست؟ آیا اختلال توهم‌زا دارید؟ رژیم غذایی ویت واچرز یا ww چیست؟ اختلال بدریختی بدن چیست؟ نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی را بشناسید شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری گلوتن چیست؟ استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید فوبیا چیست؟ سوزش ادرار و شایع ترین دلایل آن را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ استپ وزنی چیست؟ چاقی مفرط چیست و چه علائمی دارد؟ اختلال تجزیه‌ای هویت چیست؟ معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه رژیم نظامی سه روزه چیست؟ راهکارهای عملیاتی برای بهبود احساس غم و ناراحتی که خوب است بدانید غش کردن یا سنکوپ چیست و چرا غش می‌کنیم؟ التهاب لگن (PID)؛ علائم، علائم، تشخیص و درمان سرطان بینی چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن با میوکاردیت چقدر آشنایی دارید؟ دیابت شکننده یا ناپایدار چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن سندروم گیلن باره، نادر اما بسیار جدی

0

چرا نباید غذای سرخ شده بخوریم؟

  • کد خبر : 41404
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
چرا نباید غذای سرخ شده بخوریم؟
غذای سرخ شده مقدار کالری و چربی بالایی دارند که برای سلامت مضر است. خوردن زیاد غذای سرخ شده ریسک ابتلا به بیماری قلبی و کبد چرب را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، غذای سرخ کرده میزان کالری دریافتی بدن را چند برابر می‌کند. سرخ کردن غذاها در روغن باعث می‌شود که میزان کالری آن غذا بیشتر شود. به ‌علاوه اینکه سرخ کردن، مواد معدنی و اکسیدان‌های موردنیاز بدن را از غذا حذف می‌کند و غذا صرفاً به یک وعده خوشمزه بدون هیچ‌گونه فایده‌ای برای بدن تبدیل می‌شود. غذای چرب‌تر و پرکالری‌تر هم به معنای چاقی است و چاقی هم خود، عامل بیماری‌های مختلفی است. از دیگر مضرات غذای سرخ شده باید بگوییم که مصرف این غذاهای ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

همچنین باید بدانید که با مصرف زیاد غذای سرخ شده به ‌نوعی به استقبال سرطان می‌رویم. اکسیداسیون باعث تغییر شیمیایی روغن می‌شود و سرخ کردن غذا هم ساختار سایر مواد مغذی غذا را تغییر می‌دهد. ویتامین‌ها و مواد معدنی درون غذا با سرخ کردن از بین رفته و همه‌چیز به یک ماده‌ی قهوه‌ای تبدیل می‌شود که ترکیبی از مواد معدنی کربنی سوخته هستند.

عوارض خوردن غذای سرخ شده برای قلب

هر کسی کم و بیش می‌داند که اگر چربی زیاد در غذا بخورد و یا دائما از غذای سرخ شده استفاده کند، دیر یا زود بیماری قلبی به سراغش می‌آید. غذای سرخ شده سرشار از چربی اشباع‌شده و چربی‌های ترانس است که باعث ایجاد پلاک و گرفتگی رگ‌ قلبی یا همان بیماری آترواسکروز می‌شوند. گرفتگی عروق قلبی به ‌شدت ریسک ابتلا به حمله قلبی و سکته قلبی را افزایش می‌دهند.

عوارض خوردن غذای سرخ شده برای کبد چرب

بیماری کبد چرب که در اثر تجمع چربی در اطراف کبد ایجاد می‌شود، بیماری افراد چاق و یا کسانی است که غذای فرآوری‌شده یا غذای سرخ‌ شده و چرب زیادی می‌خورند. مصرف سیب‌زمینی سرخ کرده و انواع برگرها برای کبد خوب نیست. در واقع کبد در بدنی که غذاهای سرشار از چربی اشباع‌شده می‌خورد نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد، اتفاقی که به‌ مرور زمان باعث التهاب کبد، کبد چرب و سیروز کبدی خواهد شد.

عوارض استفاده از پیاز سرخ شده

از قدیم گفتند «عروس بی جهاز، قرمه بی پیاز». خود این مثل نشان‌دهنده‌ی علاقه دیرینه ما ایرانی‌ها به پیاز و پیازداغ است. پیازداغ همراه همیشگی آشپزی ما ایرانی‌هاست، اما بهتر است بدانید که مصرف زیاد آن می‌تواند مضر باشد. پیاز سرشار از ویتامین و مواد معدنی مثل فولات، تیامین، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، منگنز و انواع ویتامین‌های C، K و B۶ است و مصرف آن در رژیم غذایی روزانه تأثیرات مثبتی روی بدن می‌گذارد، اما پیاز سرخ‌شده در روغن باعث بالا رفتن میزان کالری پیاز می‌شود که زیاده‌روی در مصرف آن عوارضی مثل چاقی و بیماری‌های جسمی مختلفی به ‌دنبال دارد. از آنجایی که پیازداغ عضو جدانشدنی در آشپزی ما ایرانی‌هاست، توصیه دکترتو به شما این است که در مصرف آن زیاده نکنید.

عوارض خوردن سیب زمینی سرخ کرده

آیا سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترد و خوشمزه که طرفداران زیادی دارد می‌تواند عوارضی هم برای سلامت بدن داشته باشد؟ مصرف متناسب و متعادل سیب‌زمینی سرخ‌کرده ضرری که ندارد هیچ به ‌خاطر کربوهیدراتی که در آن هست باعث تأمین انرژی بدن هم می‌شود.

عوارض خوردن بادمجان سرخ شده

مصرف بادمجان باعث کاهش استرس و تقویت استخوان می‌شود و به سلامت قلب و کنترل دیابت کمک می‌کند، اما نه هر بادمجانی. خوب می‌دانید که بادمجان یکی از چیزهایی است که در زمان سرخ کردن بیشترین جذب چربی را دارد. مصرف بادمجان سرخ‌کرده به‌ خاطر اینکه چربی زیادی جذب می‌کند باعث از بین رفتن خواص درمانی این خوراکی خوشمزه می‌شود. خطرناک‌ترین عوارض خوردن بادمجان سرخ‌کرده برای قلب است که باعث بسته شدن رگ‌های خونی قلب می‌شود.

عوارض خوردن ماهی سرخ شده

ماهی سرخ کرده حتی اگر یک‌بار در هفته هم مصرف شود ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، نارسایی قلبی را بیشتر می‌کند. هرچند که متخصصان خوردن ماهی را برای سلامتی مفید می‌دانند، اما باید بگوییم که مصرف ماهی سرخ‌کرده نه تنها خاصیتی ندارد، بلکه احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. مهم‌تر از آن، اینکه وقتی ماهی در روغن سرخ می‌شود، مواد مفید آن از بین می‌رود، میزان کالری دریافتی بدن بیشتر می‌شود و در نتیجه، احتمال چاقی افزایش می‌یابد.

بهترین روغن برای تفت دادن کدام است؟

روغن‌های گیاهی مختلفی در آشپزی استفاده می‌شوند، اما نمی‌توان از همه این روغن‌ها برای پخت‌وپز، سرخ کردن و تفت دادن استفاده کرد. درست است روغن‌های گیاهی به ‌خاطر داشتن اسیدهای چرب ضروری برای بدن مناسبند، اما اگر حرارت زیاد ببینند مواد سمی تولید کرده و سرطان‌زا می‌شوند.

روغن‌هایی که نقطه دودشان بیشتر از ۲۲۰ درجه باشد برای سرخ کردن مناسبند. برای تفت دادن میزان روغن مصرفی کم و حرارت پایین است و غذا به آرامی سرخ می‌شود (تفت داده می‌شود). روغن کانولا برای طبخ‌های طولانی و تفت دادن در غذاهای سرخ شده بهترین گزینه است.

بهترین روغن برای سرخ کردن سبزی کدام است؟

حفظ مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی و ویتامین‌های سبزیجات اهمیت زیادی دارد که با حرارت بالا از بین می‌روند. بهترین روغن برای سرخ کردن سبزی استفاده از روغن‌های مایع مخصوص پخت‌وپز است، چراکه در اصل سبزیجات را باید تفت دهید تا سالم‌تر بمانند. روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن کنجد از بهترین روغن‌ها برای سرخ کردن سبزی هستند. روغن ذرت هم به خاطر نداشتن رنگدانه کلروفیل، مقاومت بالاتر در برابر اکسیداسیون و پایداری بالا، روغن مناسبی برای سرخ کردن است.

روغن کم جذب چیست؟

روغن کم‌جذب باعث می‌شود که غذا روغن کمتری به ‌خود بگیرد و مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری موجود در غذا در مقایسه با مصرف روغن‌های معمولی بیشتر حفظ شود. به‌ علاوه اینکه کیفیت بالاتری به ‌نسبت روغن‌های معمولی دارد. روغن کم‌جذب همان روغن بدون ترانس یا زیروترانس است که چربی ترانس آن صفر است و خطری برای سلامت بدن ندارد.

تسریر مراقب سلامتی شماست!

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=41404
  • منبع : https://doctoreto.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.