• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
امروز 0

اخبار ویژه

قوی‌ترین آهنربای ابررسانای جهان ساخته شد رژیم کانادایی چیست؟ بدبینی چیست؟ دست و پا زدن تروئیکای اروپایی برای ضربه به ایران/ بی‌اثری تصویب قطعنامه بر بازار ارز خوردن قارچ سمی بعد از پُختن هم خطر دارد اجرای دوره مشترک کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایرانی با خارج از کشور خطر اُفت هوشیاری در افراد گرمازده/ با اورژانس تماس بگیرید معضل جهانی به نام کودکان کار/ تفاوت کودک خیابان با کودک در خیابان چرا «نات کوین» و «همستر کامبت» طرفداران زیادی پیدا کردند؟ رژیم اتکینز یا ایت ایزلی چیست؟ اختلال شخصیت وسواسی اجباری یا ocd چیست؟ هیدروژل ابداعی محققان ایرانی با عفونت مقابله می‌کند تغییر اسم آزادراه شیراز – اصفهان به «آزادراه شاهچراغ» وظیفه شما در «احترام به مقام کودک» چیست؟ برنامه غذایی بیماران قلبی خودشیفتگی چیست؟ این ربات مانند سوسک می‌پرد! تمدید مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی ۱۴۰۳ بازنشستگان به «شرکت بیمه ملت» تا پایان خرداد سامانه توثیق سهام عدالت دستاورد بزرگ دولت مراقب پشه آئدس باشید/ علائم تب دانگ چیست؟ آیا رژیم دوکان روشی مطمئن برای کاهش وزن است؟ برونگرایی چیست؟ ویژگی‌های یک فرد برونگرا چیست؟ دغدغه‌های روحی افراد سالمند و بروز چند مشکل در دوران سالمندی آموزش خارق‌العاده مهارت‌های مختلف انسانی به ربات‌ها تامین مالی سخت و هوشمندانه دولت سیزدهم برای واردات واکسن رژیم دش چیست؟ درونگرایی چیست؟ رژیم غذایی خام خواری چیست؟ اختلال سازگاری یا انطباقی چیست؟ عمل بای پس معده چیست؟ توهم چیست؟ آیا اختلال توهم‌زا دارید؟ رژیم غذایی ویت واچرز یا ww چیست؟ اختلال بدریختی بدن چیست؟ نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی را بشناسید شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری گلوتن چیست؟ استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید فوبیا چیست؟ سوزش ادرار و شایع ترین دلایل آن را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ استپ وزنی چیست؟ چاقی مفرط چیست و چه علائمی دارد؟ اختلال تجزیه‌ای هویت چیست؟ معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه رژیم نظامی سه روزه چیست؟ راهکارهای عملیاتی برای بهبود احساس غم و ناراحتی که خوب است بدانید غش کردن یا سنکوپ چیست و چرا غش می‌کنیم؟ التهاب لگن (PID)؛ علائم، علائم، تشخیص و درمان سرطان بینی چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن با میوکاردیت چقدر آشنایی دارید؟ دیابت شکننده یا ناپایدار چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن سندروم گیلن باره، نادر اما بسیار جدی

0

سرطان رحم در دختران چه علائمی دارد؟

  • کد خبر : 41051
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
سرطان رحم در دختران چه علائمی دارد؟
سرطان رحم یکی از شایع‌ترین انواع سرطان است که اغلب زنان میانسال یا سالمند را مبتلا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، این بیماری در بین دختران نوجوان و جوان نادر است. چون به ندرت قبل از یائسگی به خصوص قبل از ۴۰ سالگی رخ می‌دهد. با این حال، از آنجا که تشخیص به موقع سرطان رحم تاثیر زیادی روی نتیجه درمان دارد، لازم است همه افراد درباره آن اطلاعات کافی داشته باشند.

علائم سرطان رحم در دختران

سرطان رحم به ندرت افراد جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این‌رو ممکن است درباره علائمی که دختران تجربه می‌کنند، اطلاعات زیادی وجود نداشته باشد. با این حال، گفته می‌شود که این بیماری معمولا با علائم زیر همراه است:

۱. خونریزی غیر طبیعی از واژن

خونریزی واژینال شایع‌ترین علامت سرطان رحم است. این علامت معمولا در مراحل اولیه بیماری مشاهده می‌شود؛ یعنی زمانی که سرطان هنوز به سایر نواحی بدن گسترش پیدا نکرده است.

خونریزی غیر طبیعی می‌تواند در دوران قاعدگی یا بین دوره‌های پریود رخ دهد. گاهی‌اوقات خونریزی شدید است؛ در حالی که در سایر موارد ممکن است شبیه لکه‌بینی به نظر برسد.

۲. ترشحات غیر طبیعی واژن

گاهی‌اوقات دختران مبتلا به سرطان رحم از ترشحات غیر طبیعی واژن شکایت دارند. به عنوان مثال، ممکن است ترشحات واژن خون‌آلود یا قهوه‌ای رنگ باشند. به همین دلیل، هر گونه ترشح غیر طبیعی باید توسط پزشک بررسی شود.

۳. احساس وجود توده

گاهی‌اوقات احساس وجود توده یا تومور در شکم می‌تواند علامت سرطان رحم باشد. در این حالت، بیمار و پزشک می‌توانند توده را در رحم با انگشت‌های خود احساس کنند. این علامت معمولا در مراحل پایانی بیماری ایجاد می‌شود.

۴. درد لگن

سرطان رحم در شرایط خاصی می‌تواند باعث درد لگن شود. این مشکل معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که توده سرطانی بزرگ می‌شود و به ساختارهای مجاور و اعصاب اطراف رحم فشار وارد می‌کند. همچنین زمانی که سرطان به خارج از رحم و به داخل لگن یا شکم گسترش می‌یابد، ممکن است بیمار از درد لگن شکایت داشته باشد. در بعضی موارد، گسترش سرطان به تجمع مایع در لگن یا شکم منجر می‌شود که این می‌تواند به نوبه خود باعث ایجاد ناراحتی شود.

۵. نفخ

نفخ معمولا در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان رخ می‌دهد. با این حال، امکان بروز آن در سایر انواع سرطان از جمله سرطان رحم هم وجود دارد. این علامت اغلب در کسانی دیده می‌شود که سرطان آن‌ها از رحم به ناحیه شکم گسترش یافته است. گسترش سرطان باعث تجمع مایع در شکم می‌شود که به این وضعیت آسیت می‌گویند. افراد مبتلا به آسیت ممکن است شکم سخت و متورمی داشته باشند.

۶. مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی اغلب در مراحل پیشرفته‌تر سرطان رحم رخ می‌دهند. به عنوان مثال، زمانی اتفاق می‌افتند که سرطان به خارج از رحم یعنی به شکم و لگن گسترش می‌یابد. گاهی‌اوقات این اتفاق می‌تواند قسمت‌هایی از روده را مسدود کند و جلوی حرکت طبیعی مدفوع را در آن‌ بگیرد. در نتیجه، بیمار مشکلات مختلفی مثل اسهال، یبوست، درد شکم و سریع سیر شدن را تجربه می‌کند.

۷. کاهش وزن ناخواسته

از کاهش وزن ناخواسته هم می‌توان به عنوان یکی از علائم سرطان رحم در دختران نام برد. چون افراد مبتلا به سرطان رحم پیشرفته معمولا به طور ناخواسته لاغر می‌شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که  تومور سرطانی بزرگ می‌شود و به معده فشار می‌آورد. در نتیجه، بیمار حتی زمانی که غذای زیادی نخورده است، احساس سیری می‌کند.

۸. تکرر ادرار

اگر توده سرطانی در رحم بسیار بزرگ شود، ممکن است به مثانه فشار وارد کند. در نتیجه، مثانه نمی‌تواند به اندازه معمول پر شود و بیمار دائما احساس می‌کند برای تخلیه آن باید به سرویس بهداشتی برود.

علت سرطان رحم در دختران

در حال حاضر، علت سرطان رحم ناشناخته است. اما بعضی عوامل می‌توانند خطر بروز آن را افزایش دهند. عوامل خطر سرطان رحم عبارت‌اند از:

  • چاقی

  • دیابت

  • سابقه خانوادگی سرطان رحم، تخمدان یا روده

  • بیماری‌های ارثی مثل سندرم لینچ (Lynch syndrome) و سندرم کاودن (Cowden syndrome)

  • شروع پریود قبل از ۱۲ سالگی

درمان سرطان رحم در دختران

همان‌طور که گفته شد، سرطان رحم معمولا زنانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که یائسگی را پشت سر گذاشته‌اند. این بیماری به ندرت در دختران و زنان جوان که می‌خواهند در آینده باردار شوند، رخ می‌دهد.

جراحی و رادیوتراپی درمان‌های اصلی سرطان رحم هستند. این راه‌کارهای درمانی روی باروری تاثیر می‌گذارند؛ به این معنی که باعث می‌شوند بیمار نتواند در آینده باردار شود. سایر روش‌های درمانی از جمله شیمی‌درمانی هم ممکن است روی باروری تاثیر منفی داشته باشند.

راه‌های پیشگیری از سرطان رحم در دختران

از آنجا که علت سرطان رحم مشخص نیست، هیچ راه‌کاری برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد. با این حال، می‌توان بعضی از عوامل خطر آن را کنترل کرد.

برای مثال، مشخص شده است که چاقی خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش می‌دهد. بنابراین با کاهش وزن یا حفظ وزن در محدوده مناسب می‌توان احتمال بروز آن را به حداقل رساند. برای دستیابی به این هدف باید فعالیت بدنی روزانه خود را افزایش دهید و از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع پیروی کنید.

تسریر مراقب سلامتی شماست!

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=41051
  • منبع : https://www.darmankade.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.