• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
امروز 0

اخبار ویژه

قوی‌ترین آهنربای ابررسانای جهان ساخته شد رژیم کانادایی چیست؟ بدبینی چیست؟ دست و پا زدن تروئیکای اروپایی برای ضربه به ایران/ بی‌اثری تصویب قطعنامه بر بازار ارز خوردن قارچ سمی بعد از پُختن هم خطر دارد اجرای دوره مشترک کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایرانی با خارج از کشور خطر اُفت هوشیاری در افراد گرمازده/ با اورژانس تماس بگیرید معضل جهانی به نام کودکان کار/ تفاوت کودک خیابان با کودک در خیابان چرا «نات کوین» و «همستر کامبت» طرفداران زیادی پیدا کردند؟ رژیم اتکینز یا ایت ایزلی چیست؟ اختلال شخصیت وسواسی اجباری یا ocd چیست؟ هیدروژل ابداعی محققان ایرانی با عفونت مقابله می‌کند تغییر اسم آزادراه شیراز – اصفهان به «آزادراه شاهچراغ» وظیفه شما در «احترام به مقام کودک» چیست؟ برنامه غذایی بیماران قلبی خودشیفتگی چیست؟ این ربات مانند سوسک می‌پرد! تمدید مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی ۱۴۰۳ بازنشستگان به «شرکت بیمه ملت» تا پایان خرداد سامانه توثیق سهام عدالت دستاورد بزرگ دولت مراقب پشه آئدس باشید/ علائم تب دانگ چیست؟ آیا رژیم دوکان روشی مطمئن برای کاهش وزن است؟ برونگرایی چیست؟ ویژگی‌های یک فرد برونگرا چیست؟ دغدغه‌های روحی افراد سالمند و بروز چند مشکل در دوران سالمندی آموزش خارق‌العاده مهارت‌های مختلف انسانی به ربات‌ها تامین مالی سخت و هوشمندانه دولت سیزدهم برای واردات واکسن رژیم دش چیست؟ درونگرایی چیست؟ رژیم غذایی خام خواری چیست؟ اختلال سازگاری یا انطباقی چیست؟ عمل بای پس معده چیست؟ توهم چیست؟ آیا اختلال توهم‌زا دارید؟ رژیم غذایی ویت واچرز یا ww چیست؟ اختلال بدریختی بدن چیست؟ نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی را بشناسید شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری گلوتن چیست؟ استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید فوبیا چیست؟ سوزش ادرار و شایع ترین دلایل آن را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ استپ وزنی چیست؟ چاقی مفرط چیست و چه علائمی دارد؟ اختلال تجزیه‌ای هویت چیست؟ معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه رژیم نظامی سه روزه چیست؟ راهکارهای عملیاتی برای بهبود احساس غم و ناراحتی که خوب است بدانید غش کردن یا سنکوپ چیست و چرا غش می‌کنیم؟ التهاب لگن (PID)؛ علائم، علائم، تشخیص و درمان سرطان بینی چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن با میوکاردیت چقدر آشنایی دارید؟ دیابت شکننده یا ناپایدار چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن سندروم گیلن باره، نادر اما بسیار جدی

0

رژیم لاغری دوبرو چیست؟

  • کد خبر : 40703
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
رژیم لاغری دوبرو چیست؟
رژیم دوبرو ترکیبی از رژیم کم کالری و فستینگ است که باعث لاغری زیاد می‌شود. این رژیم به خاطر محدودیت در مصرف کالری می‌تواند مضراتی داشته باشد و برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خانم‌های باردار و شیرده مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دوبرو یکی از انواع رژیم های غذایی و یک برنامه غذایی است که بر اساس کتابی توسط تری و هدر دوبرو منتشر شده است. این رژیم، یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است که شامل روزه داری متناوب و محدود کردن غذای شما به ساعات خاصی از روز است. همچنین این رژیم، دستورالعمل‌های کلی را به شما ارائه می‌کند تا نتایج بهتری را از برنامه غذایی دریافت کنید.

دکتر تری دوبرو یک جراح پلاستیک معروف است که به همراه همسر خود (هدر دوبرو) در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند که یک کتاب با عنوان رژیم لاغری منتشر کنند. در واقع طرح آنها بسیار کارساز بود، به طوری که بیشتر سلبریتی‌های هالیوودی برای کاهش وزن در کوتاه مدت به این رژیم روی آوردند. از این رو رژیم لاغری دوبرو در سال ۲۰۱۹ طرفداران بسیاری پیدا کرد و به یکی از بهترین و معروف‌ترین رژیم‌های غذایی برای لاغری تا به امروز تبدیل شده است.

به گفته سازندگان رژیم لاغری دوبرو، این طرح می‌تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد، سطح انرژی را افزایش دهد‌، چربی‌سوزی را تقویت کند و علائم پیری را کُند کند.

رژیم لاغری دوبرو شامل چه مراحلی است؟ (مراحل رژیم لاغری دوبرو)

فاز اول رژیم لاغری دوبرو

این مرحله باید ۲ تا ۵ روز دنبال شود و یک روزه ۱۶ ساعته با یک بازه ۸ ساعته غذا خوردن است. غذای توصیه‌شده در این بازه، باید بین ۱۷۰ تا ۳۵۰ گرم باشند. برای مثال، می‌توانید از ترکیبات غذایی زیر استفاده کنید:

  • پروتئین بدون چربی

  • ۱ تا ۲ وعده چربی سالم

  • ۸ تا ۱۰ گرم آجیل

  • ۱ وعده لبنیات

  • ۱ تا ۳ فنجان سبزیجات غیر نشاسته‌ای

  • ۱ وعده میوه کوچک

  • نصف فنجان کربوهیدرات پیچیده.

فاز دوم رژیم روزه داری متناوب

کسانی که این رژیم را می‌گیرند باید فاز ۲ را تا رسیدن به وزن هدف خود دنبال کنند. در این مرحله، بازه‌ی زمانی غذا خوردن از ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز متغیر است (بسته به سرعت مورد نظر کاهش وزن). رژیم گیرندگان در این فاز باید همان غذاهای فاز اول را بخورند. با این تفاوت که باید چربی‌های سالم‌تر و کربوهیدرات پیچیده‌تر بیشتری بخورند. به علاوه، مصرف الکل در حد اعتدال مجاز است.

فاز سوم رژیم dp

در رژیم لاغری دوبرو، فاز ۳ باید به طور نامحدود دنبال شود تا کاهش وزن حفظ شود و روند اتوفاژی از مزایای ضد پیری و پیشگیری از بیماری ادامه یابد. افراد در این مرحله ۵ روز در هفته ۱۲ ساعت روزه هستند و ۲ روز در هفته ۱۶ ساعت روزه‌داری می‌کنند. غذا خوردن در این فاز نیز مانند فاز ۱ و ۲ است، با یک گزینه تقلب. در وعده تقلب شما می‌توانید هر چه که دوست دارید بخورید.

رژیم لاغری دوبرو چه مزایایی دارد؟

کاهش وزن و لاغری با رژیم دوبرو

رژیم دوبرو نوعی رژیم لاغری است. بسیاری از غذاهای رژیم دوبرو دارای مواد مغذی مهمی مانند فیبر هستند که به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می‌کنند تا به افزایش احساس سیری کمک کنند. زمانی که شما سیر هستید، کمتر غذا می‌خورید. در نتیجه کالری کمتری دریافت می‌کنید. کمبود کالری باعث می‌شود که بدن برای تامین سوخت خود، به سراغ چربی‌ها برود. بنابراین چربی‌سوزی و لاغری اتفاق می‌افتد.

هبود سلامتی با رژیم روزه داری متناوب

علاوه بر کاهش وزن، رژیم سلبریتی‌ها ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد. این فواید سلامتی عبارتند از:

  • کاهش التهاب: مطالعات نشان می‌دهد که روزه‌داری متناوب می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد. با کاهش التهاب بدن، کمتر به بیماری‌های مزمن مبتلا خواهید شد.

  • بهبود سلامت قلب: ثابت شده است که روزه‌داری متناوب و رژیم‌های کم کربوهیدرات سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهند که ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشند.

  • تثبیت قند خون: برخی تحقیقات نشان می‌دهند که کاهش مصرف کربوهیدرات‌ می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد و توانایی بدن شما را برای استفاده بهتر از انسولین (هورمونی که در کنترل قند خون نقش دارد) افزایش می‌دهد.

  • بهبود سلامت مغز: اگرچه تحقیقات بیشتر به مطالعات حیوانی محدود می‌شوند، اما نشان داده شده است که روزه داری متناوب می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کند و علائم پیری مغز را کُند کند.

در رژیم دوبرو چه غذاهایی می توانیم بخوریم؟

رژیم Dubrow دستورالعمل‌های کلی برای غذاهایی که باید بخورید را تعیین می‌کند. این دستورات بر چندین گروه غذایی سالم مانند پروتئین‌های بدون چربی، چربی‌های سالم و سبزیجات غیر نشاسته‌ای تاکید دارد. این غذاها به شرح زیر هستند:

  • سبزیجات غیر نشاسته‌ای: کلم بروکلی، سبزیجات برگدار، مارچوبه، گل کلم، کلم بروکسل، کرفس و غیره.

  • پروتئین‌های بدون چربی: مرغ یا بوقلمون بدون پوست، تکه‌های بدون چربی گوشت گاو یا گوسفند، غذاهای دریایی، تخم مرغ، توفو (غذایی که با شیر سویای غلیظ شده تولید می‌شود)، سویا

  • چربی‌های سالم: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، آووکادو و غیره.

  • محصولات لبنی: شیر، ماست، پنیر

  • میوه‌ها: سیب، موز، توت‌ها، خربزه، انگور، گیلاس، گلابی، هلو، زردآلو و غیره.

  • آجیل و دانه‌ها: بادام، گردو، پسته، دانه چیا، دانه کتان، دانه شاهدانه و غیره.

  • کربوهیدرات‌های پیچیده: لوبیا، عدس، سیب زمینی شیرین، جو، کینوا، گندم سیاه، جو، نخود و غیره.

  • نوشیدنی‌ها: آب، قهوه یا چای شیرین‌نشده.

معایب و عوارض رژیم دوبرو چیست؟

علی‌رغم بسیاری از مزایای احتمالی مرتبط با رژیم دوبرو، نکات منفی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت:

  • عدم ارائه ایده‌های جدید یکی از بارزترین انتقادهای واردشده به رژیم لاغری دوبرو است.

  • در این رژیم، ظاهر زیبا بر سلامت کلی اولویت دارد که یکی از معایب اصلی این برنامه غذایی به شمار می‌رود.

  • این رژیم همچنین توصیه‌های بسیار کلی در مورد نوع غذاها و میزان مصرف، ارائه می‌دهد. در حالی که این مورد ممکن است برای افرادی که به دنبال انعطاف در برنامه غذایی خود هستند خوب باشد، برای دیگران ممکن است رعایت آن سخت باشد.

  • در نهایت، در حالی که رژیم روزه داری متناوب به‌طورکلی امن است، اما برای افراد دارای شرایط سلامت خاص مانند دیابت نوع ۱ یا فشار خون پایین، نامناسب است.

  • روزه برای زنان باردار یا شیرده نیز مناسب نیست. زنان نسبت به محدودیت کالری حساس‌تر هستند و برخی شواهد نشان می‌دهند که روزه‌داری ممکن است اثرات منفی بر باروری داشته باشد. بنابراین، زنان ممکن است بخواهند از یک رویکرد اصلاح‌شده‌تر برای این رژیم استفاده کنند و تنها چند روز در هفته به جای هر روز، روزه‌داری را انجام دهند.

تسریر مراقب سلامتی شماست! 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=40703
  • منبع : https://doctoreto.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.