• امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
امروز 0

اخبار ویژه

قوی‌ترین آهنربای ابررسانای جهان ساخته شد رژیم کانادایی چیست؟ بدبینی چیست؟ دست و پا زدن تروئیکای اروپایی برای ضربه به ایران/ بی‌اثری تصویب قطعنامه بر بازار ارز خوردن قارچ سمی بعد از پُختن هم خطر دارد اجرای دوره مشترک کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایرانی با خارج از کشور خطر اُفت هوشیاری در افراد گرمازده/ با اورژانس تماس بگیرید معضل جهانی به نام کودکان کار/ تفاوت کودک خیابان با کودک در خیابان چرا «نات کوین» و «همستر کامبت» طرفداران زیادی پیدا کردند؟ رژیم اتکینز یا ایت ایزلی چیست؟ اختلال شخصیت وسواسی اجباری یا ocd چیست؟ هیدروژل ابداعی محققان ایرانی با عفونت مقابله می‌کند تغییر اسم آزادراه شیراز – اصفهان به «آزادراه شاهچراغ» وظیفه شما در «احترام به مقام کودک» چیست؟ برنامه غذایی بیماران قلبی خودشیفتگی چیست؟ این ربات مانند سوسک می‌پرد! تمدید مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی ۱۴۰۳ بازنشستگان به «شرکت بیمه ملت» تا پایان خرداد سامانه توثیق سهام عدالت دستاورد بزرگ دولت مراقب پشه آئدس باشید/ علائم تب دانگ چیست؟ آیا رژیم دوکان روشی مطمئن برای کاهش وزن است؟ برونگرایی چیست؟ ویژگی‌های یک فرد برونگرا چیست؟ دغدغه‌های روحی افراد سالمند و بروز چند مشکل در دوران سالمندی آموزش خارق‌العاده مهارت‌های مختلف انسانی به ربات‌ها تامین مالی سخت و هوشمندانه دولت سیزدهم برای واردات واکسن رژیم دش چیست؟ درونگرایی چیست؟ رژیم غذایی خام خواری چیست؟ اختلال سازگاری یا انطباقی چیست؟ عمل بای پس معده چیست؟ توهم چیست؟ آیا اختلال توهم‌زا دارید؟ رژیم غذایی ویت واچرز یا ww چیست؟ اختلال بدریختی بدن چیست؟ نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی را بشناسید شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری گلوتن چیست؟ استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید فوبیا چیست؟ سوزش ادرار و شایع ترین دلایل آن را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ استپ وزنی چیست؟ چاقی مفرط چیست و چه علائمی دارد؟ اختلال تجزیه‌ای هویت چیست؟ معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه رژیم نظامی سه روزه چیست؟ راهکارهای عملیاتی برای بهبود احساس غم و ناراحتی که خوب است بدانید غش کردن یا سنکوپ چیست و چرا غش می‌کنیم؟ التهاب لگن (PID)؛ علائم، علائم، تشخیص و درمان سرطان بینی چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن با میوکاردیت چقدر آشنایی دارید؟ دیابت شکننده یا ناپایدار چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن سندروم گیلن باره، نادر اما بسیار جدی

0
تسریر گزارش می‌دهد؛

غربالگری چه سرطان‌هایی در ۲۰۲۴ در اولویت قرار دارد؟

  • کد خبر : 27044
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
غربالگری چه سرطان‌هایی در ۲۰۲۴ در اولویت قرار دارد؟
انجمن سرطان آمریکا تخمین زده است که تقریباً دو میلیون آمریکایی در سال گذشته (۲۰۲۳) به سرطان مبتلا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، همچنین در این سال بیش از ۶۰۹ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. با این حال، تشخیص زودهنگام این بیماری می تواند زندگی افراد را نجات دهد.

غربالگری ها، سلاح های قدرتمندی در برابر یک بیماری بالقوه تهدید کننده زندگی هستند. دکتر «ویلیام داهوت»، مدیر ارشد علمی در انجمن سرطان آمریکا در این باره گفت: بسیاری از سرطان هایی که با روش های غربالگری کشف می شوند در واقع کاملاً قابل درمان هستند.

در ادامه به چند مورد از غربالگری‌های سرطان‌ که انجمن سرطان آمریکا آنها را در ۲۰۲۴ مهم می‌داند، خواهیم پرداخت.

ماموگرافی

این سازمان توصیه می کند که زنان در سن ۴۰ سالگی برای انجام یک ماموگرافی برنامه‌ریزی کنند. همچنین تا سن ۴۵ سالگی، هر زن باید سالانه ماموگرافی انجام دهد. زنانی که در معرض خطر بالاتر سرطان سینه هستند، ممکن است نیاز به غربالگری زودتر داشته باشند.

غربالگری سرطان روده بزرگ

در مرحله بعد، غربالگری سرطان روده بزرگ را در نظر بگیرید. برای افرادی که در معرض خطر بالا نیستند، بر اساس عواملی مانند سابقه خانوادگی یا پولیپ قبلی، یک آزمایش خانگی وجود دارد.

با این حال، افرادی که در معرض خطر متوسط ​​یا بالاتر هستند، باید از سن ۴۵ سالگی کولونوسکوپی انجام دهند. نتایج شما تعیین خواهد کرد که هر چند وقت یکبار این غربالگری مورد نیاز است.

غربالگری سرطان پروستات

سوم، غربالگری سرطان پروستات مهم است. این برای مردانی که از سنین ۴۵ تا ۵۰ سالگی هستند، توصیه می‌شود و در سن ۵۰ سالگی باید سالانه با پزشک خود صحبت کنند. افرادی که در معرض خطر بیشتری برای این بیماری هستند، ممکن است در سن ۴۰ سالگی به غربالگری نیاز داشته باشند.

غربالگری سرطان دهانه رحم

چهارم، غربالگری سرطان دهانه رحم است که اغلب توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می شود. دکتر داهوت گفت: زنان باید از سن ۲۵ سالگی آزمایش HPV را انجام دهند.

غربالگری سرطان ریه

در نهایت هم غربالگری سرطان ریه در اولویت قرار دارد. غربالگری این سرطان از سن ۵۰ سالگی برای سیگاری‌ها و افرادی که قبلا سیگاری بوده‌اند، مهم است.

بسیاری از انواع سرطان قابل پیشگیری هستند. اگرچه برخی از عوامل خطر این بیماری مانند سن یا ژنتیک قابل تغییر نیستند، سایر عوامل از جمله سبک زندگی سالم در کنترل خود فرد هستند. متخصصان اعلام کرده اند که رعایت برخی از نکات ساده می تواند به کاهش خطر ابتلای افراد به سرطان کمک کند.

در ادامه به چند توصیه در این زمینه خواهیم پرداخت.

* غذاهای سالم بخورید، تحرک داشته باشید و الکل مصرف نکنید.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و حفظ وزن سالم فواید زیادی برای سلامتی دارد. هر سه عامل می توانند خطر سرطان را کاهش دهند و با سلامت کلی بهتر و بهبود کیفیت زندگی و پیش آگهی پس از تشخیص سرطان مرتبط هستند. علاوه بر این باید از مصرف الکل خودداری کرد زیرا یک ماده سرطان‌زاست و مشخص شده که خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها را افزایش می دهد.

* برای ترک سیگار برنامه ریزی کنید.

دخانیات می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان‌های ریه، دهان، گلو، دهانه رحم، خون، مثانه، مری، معده، پانکراس و کلیه را افزایش دهد. پرهیز از دخانیات و ترک سیگار از گام های اصلی است که می توان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام داد.

* از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت کنید.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) توصیه می‌کند که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در ظهر را به حداقل برسانید، لباس های آستین بلند بپوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

* پیشگیری و غربالگری سرطان را جدی بگیرید.

آزمایش‌های غربالگری پیشگیرانه می‌تواند منجر به تشخیص زودهنگام سرطان‌ها شود که در صورت تشخیص زودهنگام، برخی از آنها با موفقیت درمان می‌شوند. سرطان‌های رایج مانند سرطان روده بزرگ، ریه، سینه و … در صورت تشخیص زودهنگام با موفقیت درمان می شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=27044
  • منبع : https://www.isna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.