• امروز : پنجشنبه, ۶ دی , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 26 December - 2024
امروز 0

اخبار ویژه

قوی‌ترین آهنربای ابررسانای جهان ساخته شد رژیم کانادایی چیست؟ بدبینی چیست؟ دست و پا زدن تروئیکای اروپایی برای ضربه به ایران/ بی‌اثری تصویب قطعنامه بر بازار ارز خوردن قارچ سمی بعد از پُختن هم خطر دارد اجرای دوره مشترک کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایرانی با خارج از کشور خطر اُفت هوشیاری در افراد گرمازده/ با اورژانس تماس بگیرید معضل جهانی به نام کودکان کار/ تفاوت کودک خیابان با کودک در خیابان چرا «نات کوین» و «همستر کامبت» طرفداران زیادی پیدا کردند؟ رژیم اتکینز یا ایت ایزلی چیست؟ اختلال شخصیت وسواسی اجباری یا ocd چیست؟ هیدروژل ابداعی محققان ایرانی با عفونت مقابله می‌کند تغییر اسم آزادراه شیراز – اصفهان به «آزادراه شاهچراغ» وظیفه شما در «احترام به مقام کودک» چیست؟ برنامه غذایی بیماران قلبی خودشیفتگی چیست؟ این ربات مانند سوسک می‌پرد! تمدید مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی ۱۴۰۳ بازنشستگان به «شرکت بیمه ملت» تا پایان خرداد سامانه توثیق سهام عدالت دستاورد بزرگ دولت مراقب پشه آئدس باشید/ علائم تب دانگ چیست؟ آیا رژیم دوکان روشی مطمئن برای کاهش وزن است؟ برونگرایی چیست؟ ویژگی‌های یک فرد برونگرا چیست؟ دغدغه‌های روحی افراد سالمند و بروز چند مشکل در دوران سالمندی آموزش خارق‌العاده مهارت‌های مختلف انسانی به ربات‌ها تامین مالی سخت و هوشمندانه دولت سیزدهم برای واردات واکسن رژیم دش چیست؟ درونگرایی چیست؟ رژیم غذایی خام خواری چیست؟ اختلال سازگاری یا انطباقی چیست؟ عمل بای پس معده چیست؟ توهم چیست؟ آیا اختلال توهم‌زا دارید؟ رژیم غذایی ویت واچرز یا ww چیست؟ اختلال بدریختی بدن چیست؟ نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی را بشناسید شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری گلوتن چیست؟ استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید فوبیا چیست؟ سوزش ادرار و شایع ترین دلایل آن را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ استپ وزنی چیست؟ چاقی مفرط چیست و چه علائمی دارد؟ اختلال تجزیه‌ای هویت چیست؟ معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه گردشگری، نهال توسعه مدیریت منابع انسانی است آیا درمان افسردگی با دستگاه TDCS ممکن است؟ زردی نوزاد از چیست؟ دانستنی‌های ضروری برای والدین سابسیژن چیست؟ کاربرد، نحوه انجام، عوارض و مدت زمان اثر آن لوبوتومی چیست و چه کاربردی در درمان بیماری‌های روانی دارد؟ واریس پا چیست؟ بررسی ۸ روش درمانی+ علت و علائم زخم پای دیابتی چیست؟ چگونه به این زخم مبتلا نشویم؟ ورم پا نشانه چیست؟

0

ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • کد خبر : 16039
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه خبر داد و گفت:بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب یکی از اهداف و شعارهای مهم این دوره معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را توانمندسازی فراگیران بیان کرد و گفت: مهم‌ترین هدف معاونت آموزشی ایجاد توانمندی لازم در فارغ‌التحصیلان است و این میزان مهارت تنها با نمره سنجیده نمی‌شود بلکه باید در عملکرد فراگیران به نمایش درآید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه ما در دانشگاه عادت کرده‌ایم همیشه رتبه یک کشور باشیم، گفت: این امر در کنار حسنی که دارد ایراد هم دارد و نباید باعث شود که درجا بزنیم چون ممکن است در آینده این رتبه‌ را از دست بدهیم. بنابراین باید با دقت و سرعت به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت کنیم. یکی از نکات مهم در این راستا تقویت حوزه بین‌الملل است تا بتوانیم جایگاه دانشگاه را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی حفظ و ارتقا دهیم.

دکتر علامه با اشاره به موانع پیش روی جامعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی موانع بیرونی مانند دریافت حقوق، مسائل معیشتی و رفاهی به جامعه‌ آموزشی تحمیل می‌شود و فعالیت اعضای علمی و فراگیران را تحت شعاع قرار می‌دهد. بخصوص در این دوران، چالش‌هایی را ایجاد کرده که با تعاملاتی که وجود دارد باید سعی کنیم موانع را برطرف کنیم. با رایزنی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم شاهد رفع دغدغه اعضای هیئت‌علمی و فراگیران در حوزه آموزش باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تدوین ۸۰ برنامه و پروژه جدی در معاونت آموزشی گفت: این برنامه باتوجه به نظرات اعضای هیئت‌علمی علاقه‌مند به حوزه آموزش و بر مبنای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور و دانشگاه تدوین و در هیئت‌رئیسه دانشگاه مصوب و در نهایت به دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده است.

به گفته وی، به‌منظور پیگیری و اجرای برنامه‌ها، ۸ کارگروه تشکیل و مجری و مدیر پروژه انتخاب‌شده است. درحال حاضر پروژه‌ها اولویت‌بندی شده و به شکل متوازن پیش می‌روند.

دکتر علامه بابیان اینکه تقریبا هیچ برنامه مهم و جدی در حوزه آموزش وجود ندارد که در این برنامه‌ها گنجانده نشده باشد افزود: بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

وی بر توجه به آموزش undergraduate در کنار آموزش تحصیلات تکمیلی تأکید کرد و گفت: این دانشگاه، در زمینه آموزش تحصیلات تکمیلی، PhD و تخصص‌های بالینی حرف جدی برای گفتن دارد و جز بهترین دانشگاه‌های کشور است ولی این موضع نباید ما را از توجه به آموزش undergraduate بازدارد. ازاین‌رو یکی از برنامه‌های مهم آموزشی توجه به حوزه undergraduate است.

دکتر علامه ایجاد تعادل بین آموزش و درمان را نکته بسیار مهمی دانست که نیاز به طرح و برنامه جدی دارد و گفت: برای اداره تخت‌های بیمارستانی نیاز به توسعه امور آموزشی و درمانی داریم. در این زمینه با همکاری معاونت درمان و دانشکده پزشکی کارهای جدی صورت گرفته است. در این برنامه مهم است که هر گروه چگونه دیده شود و افرادی که به‌عنوان هیئت‌علمی درمانی یا آموزشی جذب دانشگاه می‌شوند باید در بخش مرتبط کار کنند.

وی با تأکید براینکه ارزشیابی اساتید، طرح درس‌ها و دوره‌ها باید به شکل درستی انجام شود گفت: در گذشته در  EDC دانشگاه کارهای خوبی در این زمینه انجام‌شده که نیاز به ویرایش و اجرایی شدن دارد.  بعضی از رشته‌ها بخصوص در مقاطع بالینی طرح دوره‌های جدی ندارند و به شکل جامع نمی‌دانیم کارورزی که وارد بخشی شده بعد از پایان دوره به توانمندی موردنظر رسیده است یا نه.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این مسئله که دستیاران جزء  نیروی کار محسوب می‌شوند یا نیروی آموزشی گفت: تعامل بین این دو مقوله بسیار مهم و جدی است و پروژه‌هایی در این زمینه  در R&Dدانشگاه تعریف‌شده است که باید بتوانیم آن را به‌صورت جدی اجرا کنیم. نقش دستیاران باید به‌درستی مشخص شود البته این کار نیاز به قوانین بالادستی دارد و کار بسیار زمان بری است اما درحال پیگیری آن هستیم.

دکتر علامه، بابیان اینکه در دانشگاه به مرکز نوآوری و ایده پردازی آموزشی نیاز داریم گفت: در این مرکز ارتباط بین‌رشته‌ای و سطوح مختلف اساتید و دانشجویان شکل می گیرد و در نهایت به محصولات آموزشی جدیدی می ر سیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی مراکز مهارتی فن‌آورانه را از دیگر مراکز موردنیاز دانشگاه برشمرد و از راه‌اندازی این مرکز تا پایان امسال خبر داد و گفت: لازم است در رشته‌های مختلف پزشکی عمومی و پرستاری مراکز مهارت بالینی به‌صورت جدی فعال و در حوزه‌های تخصصی، مراکز مهارتی فن‌آورانه ایجاد شود تا آموزش‌های متناسب با تکنولوژی‌های روز به فراگیران ارائه شود. امیدوارم بتوانیم امسال این‌ مراکز  را راه‌اندازی کنیم و در آینده گسترش دهیم.

دکتر علامه گسترش مرکز آزمون الکترونیک و ایجاد مرکز تضمین کیفیت آموزش را جزو ایده‌های بزرگ و زمان‌بر و از برنامه‌های چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16039

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.